Automatický pískovací box

Nedaří se vám s projektem a nenašli jste vhodné místo, kde se zeptat? Napište sem.
Pravidla fóra
Tohle subfórum je určeno pro konzultaci ucelených nápadů, popřípadě řešení komplexnějších projektů, které opravdu není možné rozdělit na menší části.
Většinu problémů jde rozdělit na menší a ptát se na ně v konkrétních subfórech.
Jarin
Příspěvky: 8
Registrován: 11 čer 2018, 10:22
Reputation: 0

Automatický pískovací box

Příspěvek od Jarin » 11 čer 2018, 12:09

Nazdar arduiňáci,

potřeboval bych poradit, popřípadě vyvrátit můj nápad s automatickou pískováčkou. Jelikož jsem začátečník a ještě jsem neobjevil všechny možnosti mé megy 2560 zajímalo by mě zda je možné toto zařízení vůbec s pomocí této vývojové desky oživit a rozjet do provozuschopného stavu.

Chtěl jsem přítelkyni ulehčit domácí práci tak jsem postavil pískovací box pro pískování obvodu dílů. Jedná se o odstraňování přelisků z plastových výlisků pomocí tryskání plastovými kuličkami. Jako koncept to při ručním pískování funguje skvěle bohužel pořád je to dost pakárna. Proto mě napadlo vybavit pískovačku tryskou, která bude mít pomocí krokových motorů řízený pohyb v ose X a Y + krokový motor s podstavcem na kterém se bude díl při tryskání otáčet a bude tedy možné pískovat celý obvod dílu. Nastavení jednotlivých pohybů v osách bych chtěl řídit pomocí enkoderů s tlačítkem které si zapamatuje aktuální hodnotu natočení motorů a po uložení všech pozic pro tryskání bude možné jedním tlačítkem zapínat cyklus a opakovat nastavený pohyb trysky vždy po výměně dílu.

Setkali jste se zde s podobným projektem? Nebo nemáte někdo něco podobného u čeho bych se mohl jako začátečník odpíchnout? Předpokládám ,že největší problém pro mne bude napsat kód.

Předem Díky

Axamith
Příspěvky: 533
Registrován: 09 srp 2017, 08:17
Reputation: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Automatický pískovací box

Příspěvek od Axamith » 11 čer 2018, 12:28